onsdag 18 januari 2012

Lediga onsdag

Idag har vi vart lediga jag och Wilmer!
På förmiddan blev jag bjuden på fika i Wilmers rum, han bjöd in mig på fika i sitt rum så då var de bara att koka sig en kopp kaffe och gå in dit och sätta sig. Han dukade fram kakor och festis, riktigt mysigt var det!
:)

Vid lunch kom min mamma och min mormor och hälsade på oss.
Mamma skulle hjälpa mig att fålla upp ett par nya gardiner som jag har köpt och som dom flesta vet så de där med att mäta och sy är inte min starka sida. Så då är
de bra att jag kan ta hjälp av min kära mamma! :)
Min mormor och Wilmer fick gå och och leka så jag och mamma kunde dona lite ostört.
Mamma fick mäta och nåla och jag sydde, de ni! ;)
Blev riktigt bra om jag får säga de själv!
Fika årets första semla har vi oxå gjort idag, satt som en smäck!!!
Så till middag blev de soppa och pannkaka, endast soppa för min del, var en aning mätt efter semlan...

Grabbarna gick nyss ut för att ta in lite ved, själv stannade jag inne.
Sitter just nu och njuter av ensamheten och att de är alldeles tyst i huset, rätt skönt ibland att få vara ensam en stund.

(Men de varar nog bara 5 minuter till sen vill jag nog att de ska hända ngt...)

Imorgon är vi ledig igen, undra vad vi ska hitta på då?! På kvällen ska vi iallafall till min morfar och gratulera honom på 70-års dagen gammalt???
Njae, jo kanske lite då... ;)

Fredagkväll är de jobb som gäller, lördag har jag tagit semester för att kunna gå och kolla på Monitorrally och sen gratulera syrran som fyller år.
På söndag blir de en sån där härlig långdag på jobbet 8-21...

Bjuder på en bild från i höstas!




Lillprinsen min och jag!

Trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar