onsdag 9 januari 2013

Bort med julen

Lämnade Wilmer på dagis imorse, han hade knappt tid att säga hej då till mig när jag skulle gå. Skönt tycker jag för då vet man som förälder att dom har de bara bra! :)
Kollade även med fröknarna om de var bara för nån av våra barnvakter att ringa om de skulle vara så att Wilmer behöver vara på dagis och de var helt OK, känns skönt att veta! :)

Idag har jag städat bort alla ljusstakar, stjärnor, julgardiner och juldukar. Julgran och tomtar städades bort på nyårsdagen. Men jag gillar mina stakar och stjärnor så mycket så dom fick sitta uppe ett tag till, men kände imorse att de är nog dags att städa bort dom nu. ;)
Nu blev de ljust och fint i huset, VÅREN är här. :)
En bukett tulpaner skulle vara som pricken över i:et nu, och i min nya fina tulpanvas jag köpte förra veckan. ;)

När man städat bort julen blir jag alltid sugen att köpa lite nya saker till hemmet, just nu skulle jag behöva köpa nya lampskärmar till vardagsrummet och nya gardiner till köket. Vi får väl se om jag springer på nå nytt när jag är i stan nästa gång. ;) Funderar på att åka in en sväng imorgon, har lite andra saker som måste köpas, så blir de inte en sväng ikväll blir de nog garanterat en sväng imorgon, och då kan jag ju köpa tulpaner oxå!! ;)

Nä nu ska jag kolla på TV och vila lite innan de är dags att hämta hem min lilla prins.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar