onsdag 30 mars 2011

Öroninflammation

Vi hade en underbar helg i Storhogna. God mat, dryck, trevligt sällskap, spel och skidåkning. :)
Vädret hade ju kunna varit lite bättre och de hade ju gärna fått blåst lite mindre, men men de är ju så skönt att bara få vara där uppe.
Tack alla inblandade för en TREVLIG helg!!! :)

Igår morse vaknade Wilmer jätte tidigt och var ledsen, sa att han hade ont i örat. Sov sen mest hela dagen och fick feber under dan. På eftermiddan när han vakna så såg jag att de hade runnit ut lite vätska ur örat, ringde rådgivningen och fick en tid på akuten på kvällen. Dubbelsidig öroninflammation har han fått stackarn. :( Så nu är de pencillin som gäller några dagar. Fick nått man skulle blanda ut i vatten, provade ge honom igår kväll, gick inge vidare men jag fick i honom de iallafall. Imorse kom jag på den geniala idéen att jag skulle blanda ut pencillinet i O´boy och de gick hem. Så nu är de väl bara att köra på det och hoppas att han vill ha O´boy resten av dagarna oxå. ;)
Idag kommer mamma hit en stund och är med Wilmer så jag kan åka och jobba till kl. 15. Passade ju bra idag då hon ändå är ledig. ;)

Dricka lite kaffe, laga middag åt familjen och matlåda till mig själv och framför allt mysa med min lilla sjukling innan de är dags att åka och jobba!

Hoppas alla får en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar